new experience in my life
salam semua, dah lama aku xupdate blog nie, ari nie aku nak update pasai program rakan muda yang aku sertai...uummmm, program anak angkat... kami mula2 malas nak ikut, yela bru masuk kelas smggu, dah kena p program nie, kenai budak kls pon xabih lg.. hehheehe,
program nie xramai la sangat yang masuk, lbh kurang 60org student ja dari ILP,ABM ngan koleh aku la, kolej komuniti bandar darul aman...mula kami smpi kt kampung 2, terlintas dlm ati, alahaiiiiiii, mana umah kampung nie, yela umah smua duk dlm... kampung padang setol nama kampung nie, dkt daerah padang terap mukim pedu.... allaaaaaaaaa jln nak p tasik pedu 2..
dah sampai kami di serahkan ke kluarga angkat, dlm ati aku huuuhhhhh berdetap2, yela kan, nak tgk mana mak angkat aku, ada yang dapat pak imam, hehehe ne jd imam subuh la cam2... huhuhuuhu...
mula2 smpi xkenal pon smua budak2, yela dri kolej lain.. ptg yang kami smpi 2, ayah angkat bg la moto.. meronda stu kampong.. hehhehehe melawat memba2.. time 2 la kenal ngan bdk2 smua.. seronok, rasai pengalaman baru..yang seronok skali, g mandi sungai ramai2.. hehehehhe
rumah org kampung dkt ctu bkn calang2 la, duk ja dlm hutan getah.. rumah huuuhhh kalah umah aku,.. dlm aktiviti yang kamu buat dkt ctu,sukaneka...
03 August 2009
13 May 2009
UPdatE uPdatE (journey Pantai timur,utara, selatan)
assalammualaikum..
hyee aLL, ari aku nak cta perjalanan aku dari utara smpi selatan tanah air kta, lepas keja dkt bahagian pantai tumur+bercuti, aku balik la kedah kejap.. jumpa ayah bonda n org tersayang,
aku balik nak bg barang yang aku borong dkt pantai timur... ada la ckit2 bt buah tgn tanda ingatan..lbh kurang 4 ari gak aku balik kampung..sampai ari aku kena balik KL, dri A.Star aku nek firecar, nak relax la ckit, blh tdo.. tp boring gak dlm2, bab lama, 11jam gak la nak smpi KL, sampai KL jam0430... memba aku jemput balik umah sewa..
balik umah mandi-manda, pastu gerak ke JOHOR plak, nek keta, aduuhhh ngantok nye aku... dkt johor aku da keja dkt MTPDRM, ne turut smua Protokol dia org, tp dlm 2 ramai yang peramah org nye, xsombong la kata, selisih jln pon senyum, tegur... yela bru seronok wat keja, xda la tension sangat.. sampai2 trs aku wat keja.. aduuhhh penat xtau nak kata la.. dapat bantal trs tdo la... hehehehe..
hyee aLL, ari aku nak cta perjalanan aku dari utara smpi selatan tanah air kta, lepas keja dkt bahagian pantai tumur+bercuti, aku balik la kedah kejap.. jumpa ayah bonda n org tersayang,
aku balik nak bg barang yang aku borong dkt pantai timur... ada la ckit2 bt buah tgn tanda ingatan..lbh kurang 4 ari gak aku balik kampung..sampai ari aku kena balik KL, dri A.Star aku nek firecar, nak relax la ckit, blh tdo.. tp boring gak dlm2, bab lama, 11jam gak la nak smpi KL, sampai KL jam0430... memba aku jemput balik umah sewa..
balik umah mandi-manda, pastu gerak ke JOHOR plak, nek keta, aduuhhh ngantok nye aku... dkt johor aku da keja dkt MTPDRM, ne turut smua Protokol dia org, tp dlm 2 ramai yang peramah org nye, xsombong la kata, selisih jln pon senyum, tegur... yela bru seronok wat keja, xda la tension sangat.. sampai2 trs aku wat keja.. aduuhhh penat xtau nak kata la.. dapat bantal trs tdo la... hehehehe..
09 May 2009
*new Update
Sekom smua,
lama aku xupdate blog nie,

taxi Service,..bot yang blakg 2 taxi la..hehehehe.. naik xsampai 1mint.. dah 2inggt..

View from My Chelet.. Agak cAntik la Pemandangan dia..

Morning View...

BerjeMur.. BudjeT owg Putih.. hehehe

Senja MelaBoh..

MengHapus Jejak..

HuHuHu tErbaik... Puas..
*now dah kembali kesibokan kerja...
lama aku xupdate blog nie,
cbok la ckit.. pas keja penat kat poli daerah Pantai timur, penat gila rasa badan,
so aku ngan geng2 aku g la bercuti, agak best la, dapat rehat minda, tp badan agak penat gak la,
biasa la...aku g pulau Perhentian Kecil, agak best la tempat dia, pantai bersih...
uummmmm.. ada dua pantai dkt ctu, stu Long Beach ... stu g Coral Bay.. aku stau dkt Long Beach,
sbb ctu lg Nice View dia, Coral Bay 2 aga bahaya nak mandy, sbb batu karang banyak...
40minit gak naik bot nak g pulau 2... sapa yang mabok laut nasib la.. hhuhuhuhu...so aku ngan geng2 aku g la bercuti, agak best la, dapat rehat minda, tp badan agak penat gak la,
biasa la...aku g pulau Perhentian Kecil, agak best la tempat dia, pantai bersih...
uummmmm.. ada dua pantai dkt ctu, stu Long Beach ... stu g Coral Bay.. aku stau dkt Long Beach,
sbb ctu lg Nice View dia, Coral Bay 2 aga bahaya nak mandy, sbb batu karang banyak...
taxi Service,..bot yang blakg 2 taxi la..hehehehe.. naik xsampai 1mint.. dah 2inggt..
View from My Chelet.. Agak cAntik la Pemandangan dia..
Morning View...
BerjeMur.. BudjeT owg Putih.. hehehe
Senja MelaBoh..
MengHapus Jejak..
HuHuHu tErbaik... Puas..
*now dah kembali kesibokan kerja...
22 April 2009
New Update 'pantai timur' trip
hyee all...
dah lama aku xupdate blog nie, cbok ckit laaaa..
skg nie tgh keja assemble new computer dkt politeknik area pantai timur, huuhhhh.
skg bru setel separuh, ada lg separuh.. now aku stay dkt kok lanas area poli kota bahru,
adduuhhh patah pinggang aku, angkat cpu yang agak berat, bkn ckit dlm 200 biji pasang 2orang.
speck pc agak terbaik core 2 quat.. kuat sungguh laa... hehehe..
ummm... esok mungkin setel keja dkt kota bharu nie, pas 2 ujung munggkin g pulau perhentian, relese tension ckit la... badan dah naik sengal2 smua, pinggang nak dkt patah dah, klu ada eloun massage xpe gak :) hehehehe...(insyaalah)
alang2 sampai tmpt org, aku jalan2 la are nie, sarapan pge pon tiap2 ari tuka tempat, sarapan kt cnie havy, yela makan pge bg tenaga ckit nak wat keja... havy pon xpa..
sooo nnt la aku update lg blog nie, penat da nak tdo la....
salam...
dah lama aku xupdate blog nie, cbok ckit laaaa..
skg nie tgh keja assemble new computer dkt politeknik area pantai timur, huuhhhh.
skg bru setel separuh, ada lg separuh.. now aku stay dkt kok lanas area poli kota bahru,
adduuhhh patah pinggang aku, angkat cpu yang agak berat, bkn ckit dlm 200 biji pasang 2orang.
speck pc agak terbaik core 2 quat.. kuat sungguh laa... hehehe..
ummm... esok mungkin setel keja dkt kota bharu nie, pas 2 ujung munggkin g pulau perhentian, relese tension ckit la... badan dah naik sengal2 smua, pinggang nak dkt patah dah, klu ada eloun massage xpe gak :) hehehehe...(insyaalah)
alang2 sampai tmpt org, aku jalan2 la are nie, sarapan pge pon tiap2 ari tuka tempat, sarapan kt cnie havy, yela makan pge bg tenaga ckit nak wat keja... havy pon xpa..
sooo nnt la aku update lg blog nie, penat da nak tdo la....
salam...
15 March 2009
KeCeWa..
Sekom..
ari nie aku ckit kecewa, xdapat stay dkt langkawi, uummmm. ntah la menurut kata xcukup bajet la sangat.. aduuii, rt langkawi kugi nya xdapat nak stay lama ckit. g bt keja dkt langkawi, balik ari... gerak page, petang dah gerak balik... sempat la shoping kejap, bli utk mak ayag barang ckit..
ari nie aku ckit kecewa, xdapat stay dkt langkawi, uummmm. ntah la menurut kata xcukup bajet la sangat.. aduuii, rt langkawi kugi nya xdapat nak stay lama ckit. g bt keja dkt langkawi, balik ari... gerak page, petang dah gerak balik... sempat la shoping kejap, bli utk mak ayag barang ckit..
11 March 2009
MakLOng KeDai MakAn MaLas
hye smua, SEkOm
Nie ada sti cta aku nakkongsi ngan korang smua,
satu page, kAmI Stay Hotel dkt seberang Perai, bangun awal page, konon awal la sangat, 9.30a.m bru bgn, hehehhe. mula2 kami g bt keja dkt JPPH Seberang perai, n tgh ari baru nak gerag g JPPH kulim, kami ingat nak Lunch dkt Kulim la, jalan dah sampai Kulim, perut pon dah lapa nie, maklum la dah tgh ari. berhenti satu kdi makan tp jalan la nie, konon kdi nie nampak menarik dan tertarik ko memang da BOOOMMM.. haahahahah.. kami pon duduk la. (aku) teh ais n nasik goreng kampong (pian)nescafe ais caw n nasik goreng hailam (tam)ais kacang n nasik goreng kampong gak.. pada awai nya kami xprasan lg lalat punya banyak kdi 2, blh dok wat kenduri kesyukuran plak lalat kt kdi makonG 2.. tunggu punya lama, dgn lalat dok men atas pala, ati dah menyirap dah nie, mana maklong nie... pas selang berpuluh minit, makLOnG kdi 2 dgn mka selambe bawak Nasik goreng biasa Teloq maTa 3pinggan, pas 2 xdan kami nak kata apa kt makLong2, dia bersuara dulu "YANG NIE JA ADA ADIK OIII, MAKAN LA" (dgn selambe n bt muka xbersalah)... aduuuhhh, nasik kami tgh btl2 lapa time 2, klu x, blah mcm 2 la... ingat dlm ati nak bayaq kt MakLong 2 RM1.5kupang ja, pas 2 nak cakap kt dia, "YANG NIE JA ADA MAKLONG OIII, AMIK JA LA"... nasib xterkeluaq ja... hehehehe...
K la daaaaaaaaaaaa..
MORAL
*JAGA KEBERSIHAN KEDAI MAKAN ANDA
*LAYAN PELANGGAN DGN BAIK LA CIKIT
*JNG KURANG AJAQ DGN ORG YANG LBH TUA DARI KITA.
Nie ada sti cta aku nakkongsi ngan korang smua,
satu page, kAmI Stay Hotel dkt seberang Perai, bangun awal page, konon awal la sangat, 9.30a.m bru bgn, hehehhe. mula2 kami g bt keja dkt JPPH Seberang perai, n tgh ari baru nak gerag g JPPH kulim, kami ingat nak Lunch dkt Kulim la, jalan dah sampai Kulim, perut pon dah lapa nie, maklum la dah tgh ari. berhenti satu kdi makan tp jalan la nie, konon kdi nie nampak menarik dan tertarik ko memang da BOOOMMM.. haahahahah.. kami pon duduk la. (aku) teh ais n nasik goreng kampong (pian)nescafe ais caw n nasik goreng hailam (tam)ais kacang n nasik goreng kampong gak.. pada awai nya kami xprasan lg lalat punya banyak kdi 2, blh dok wat kenduri kesyukuran plak lalat kt kdi makonG 2.. tunggu punya lama, dgn lalat dok men atas pala, ati dah menyirap dah nie, mana maklong nie... pas selang berpuluh minit, makLOnG kdi 2 dgn mka selambe bawak Nasik goreng biasa Teloq maTa 3pinggan, pas 2 xdan kami nak kata apa kt makLong2, dia bersuara dulu "YANG NIE JA ADA ADIK OIII, MAKAN LA" (dgn selambe n bt muka xbersalah)... aduuuhhh, nasik kami tgh btl2 lapa time 2, klu x, blah mcm 2 la... ingat dlm ati nak bayaq kt MakLong 2 RM1.5kupang ja, pas 2 nak cakap kt dia, "YANG NIE JA ADA MAKLONG OIII, AMIK JA LA"... nasib xterkeluaq ja... hehehehe...
K la daaaaaaaaaaaa..
MORAL
*JAGA KEBERSIHAN KEDAI MAKAN ANDA
*LAYAN PELANGGAN DGN BAIK LA CIKIT
*JNG KURANG AJAQ DGN ORG YANG LBH TUA DARI KITA.
roLe OUT
salam smua,
aku skg tgh cbok dgn keja luar, maybe smpi next week,pas 2 balik opis,
uummmm, ntah la, penat badan dgn travel ja, wat keja kejap ja, sejam dua siap looo.
ntah ladah lama xbka blog nie, xda kt opis, klu ada kt opis rajin la on9. Rindu plak rasa kt SD, klq nie xblh main kemah2, buat unggun api, Renjer utan kacau,hehehehe. kejap ja dah bln 3, xlama lg aku dah abis meninba ilmu kt KL, pas 2 balik kdh plak, huhuhuhu see u my home town :).. uummmm pas nie abih blajaq, pikir plak la nak wat pa.pening pala plak nak cari keja, or dapat smbg lg blajaq aku nie... insyaalah klu ada rezeki aku... dah la merepek takat nie. nnt aku post lain.. daaaaaaa..
aku skg tgh cbok dgn keja luar, maybe smpi next week,pas 2 balik opis,
uummmm, ntah la, penat badan dgn travel ja, wat keja kejap ja, sejam dua siap looo.
ntah ladah lama xbka blog nie, xda kt opis, klu ada kt opis rajin la on9. Rindu plak rasa kt SD, klq nie xblh main kemah2, buat unggun api, Renjer utan kacau,hehehehe. kejap ja dah bln 3, xlama lg aku dah abis meninba ilmu kt KL, pas 2 balik kdh plak, huhuhuhu see u my home town :).. uummmm pas nie abih blajaq, pikir plak la nak wat pa.pening pala plak nak cari keja, or dapat smbg lg blajaq aku nie... insyaalah klu ada rezeki aku... dah la merepek takat nie. nnt aku post lain.. daaaaaaa..
Subscribe to:
Posts (Atom)